Online marketing

Home / Onze creaties / Online marketing
  • Wij helpen online

Traditionele gedrukte reclame is vaak voor de grote massa. Als adverteerder weet je niet zeker of jouw beoogde publiek de boodschap heeft ontvangen.

Via online marketing kunnen we doelgerichter adverteren. We kunnen dan inspelen op wat iemand aantrekkelijk, interessant, opmerkelijk of leuk vindt. We kunnen bijvoorbeeld banners plaatsen op websites en sociale media waarop het beoogd publiek zich beweegt.

Voor online marketing werkt Buro Bedenkt samen met een andere partij die expert is op het gebied van online marketing. Zo kunnen we onze klanten een compleet verzorgd pakket aanbieden.

  • Social media

    Social media is niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven. Door goed te kijken op welke sociale kanalen je doelgroep aanwezig is kun je hier goed op inspelen als bedrijf of organisatie. Door informatie te plaatsen die door je beoogde publiek gedeeld wordt kan je social media kanaal een groot bereik krijgen.

    Daarnaast kunnen we heel doelgericht inspelen op wat iemand aantrekkelijk, interessant, opmerkelijk of leuk vindt. Zo kunnen we kunnen bijvoorbeeld banners, video’s, foto’s of advertenties plaatsen op het Facebook-, Instagram-, Twitter-, of LinkedIn account van het beoogde publiek.

  • E-mail Marketing

    E-mail marketing is een handige manier om meer binding te krijgen met huidige klanten en om potentiële klanten naar jouw website te lokken. Door middel van emailcampagnes, ook wel bekend als mailings, kun je (potentiële) klanten op de hoogte houden van actueel nieuws, aanbiedingen, projecten, vacatures en meer.

    Andere voordelen zijn dat bezoekers zich op websites heel gemakkelijk kunnen inschrijven voor nieuwsbrieven of dat er geautomatiseerd gemaild kan worden.

  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)

    Zoekmachine optimalisatie, in de marketingwereld betere bekend als SEO (Search Engine Optimalisation), heeft als doel om de website van jouw merk of organisatie op de eerste pagina(‘s) van de zoekresultaten te positioneren. Je kunt je website op drie manieren optimaliseren voor Google:

    1. Techniek.
    De manier waarop de site wordt opgebouwd en is ingedeeld. Omdat wij al onze websites in WordPress bouwen, is het relatief makkelijk om de website volledig te optimaliseren voor Google.

    2. Teksten.
    De teksten op de website van jouw bedrijf, merk, product of organisatie worden optimaal afgestemd op het zoekgedrag van jouw beoogde publiek. Pagina’s moeten een verplicht aantal woorden bevatten en bepaalde zoekwoorden moeten regelmatig terugkeren in de tekst.

    3. Linkopbouw.
    Met linkopbouw, ook wel bekend als linkbuilding, verzamel je relevante verwijzingen (oftewel links) van andere websites naar jouw website. Hoe meer websites linken naar jouw website, des te meer waarde jouw website krijgt. Google beoordeelt deze websites echter wel op kwaliteit en relevantie, dus links vanuit websites die niet in deze categorie vallen zijn niet interessant.

  • Zoekmachine adverteren (SEA)

    Zoekmachine adverteren, in de marketingwereld beter bekend als SEA (Search Engine Advertising), is een bekende manier van adverteren op het internet.

    Google Ads (voorheen AdWords) is een programma dat zoekmachine adverteren mogelijk maakt. Met Google Ads kan er heel gericht geadverteerd worden op de juiste doelgroep. Dit kan door campagnes in te stellen op interesses, locatie of zoektermen. De advertenties of banners van jouw bedrijf of organisatie worden vervolgens vertoond naast en boven de zoekresultaten van Google. Het grote voordeel van de zoekmachine adverteren is dat je alleen de mensen benadert die specifiek op zoek zijn naar jouw producten of diensten.

    Google Ads biedt vele mogelijkheden, hieronder worden er een aantal toegelicht:

    Branding.
    Er wordt specifiek geadverteerd op de merknaam van product, bedrijf of organisatie. Zo heb je altijd controle op wat er weergegeven wordt wanneer bezoekers op jouw merk zoeken.

    Specifieke doelgroepen.
    Door te adverteren op zoektermen waar de doelgroep op zoekt kan je heel doelgericht adverteren. Dit kan specifiek op bepaalde termen of categorieën, maar ook op vragen van bezoekers.

    Retargeting.
    Met retargeting kun je adverteren bij bezoekers die jouw website al eens bezocht hebben. Bij retargeting kun je advertenties heel goed filteren op het gedrag van de bezoeker. Zo kun je bijvoorbeeld adverteren wanneer iemand 30 seconden op een bepaalde pagina heeft gekeken of meer dan 3 pagina’s van een website, of heel gericht een bepaald gedeelte van een website heeft bezocht.

    Vervolgens worden jouw advertenties en banners heel specifiek aan deze bezoekers getoond op sociale media kanalen als Facebook of op grote commerciële websites zoals De Telegraaf, Nu.nl etc.

  • Google Analytics

    Meten is weten en daarom heeft Google het programma Google Analytics om alle statistieken in te zien. Zo kunnen campagnes binnen Google AdWords worden geoptimaliseerd op basis van o.a. de resultaten in Google Analytics.

    We kunnen bijvoorbeeld zien welke websites veel kliks (wanneer een bezoekers klikt op een link, advertentie of banner) opleveren en welke minder. Zo kunnen we websites die weinig kliks opleveren gemakkelijk verwijderen uit de campagne. Op deze manier worden de banners alleen nog maar vertoond op websites waar je makkelijker conversies kunt halen.

    De resultaten van een AdWords campagne zijn altijd meetbaar en zichtbaar voor ons. Daarnaast kunnen we met Google Analytics bijvoorbeeld zien hoeveel mensen de website hebben bezocht, vanuit welk medium ze op de website kwamen, met welk apparaat ze de website bekeken en vanuit welke locatie ze de website hebben bezocht, hoe vaak bezoekers bepaalde pagina’s hebben bezocht en hoelang ze gemiddeld op een pagina hebben gekeken.

    Google Analytics geeft dus altijd realtime zeer waardevolle informatie over jouw website en de bezoekers van jouw website. Het is daarom belangrijk dat jouw website wordt gekoppeld aan dit programma.

    Buro Bedenkt koppelt websites altijd aan Google Analytics en kan in samenwerking met een andere partij rapportages geven of campagnes bouwen.