1

Bespreken.

Allereerst gaan we om tafel en nemen we samen een korte vragenlijst door. Waarom ben je begonnen met ondernemen? Wat wil je bereiken? Wie is je beoogde publiek? Wat wil je uitstralen?

Door antwoord te geven op onder andere deze vragen krijgen we een beter beeld van jouw onderneming of organisatie.

2

Bestuderen.

Wanneer het doel helder is, volgt er een korte analyse. We bekijken welke online en offline communicatiekanalen we kunnen inzetten om het doel te behalen. Hierbij houden we rekening met jouw doelgroep, jouw budget en jouw concurrentie.

3

Bepalen.

Uit de analyse komt een voorstel. In dit voorstel bepalen we de boodschap, en bespreken we de wensen en de taken van beide partijen. Daarnaast wordt de beoogde investering toegelicht en komt de planning aan bod.

4

Brainstormen.

Nu volgt het creatieve proces. We laten de fantasie de vrije loop en zetten alle denkbare ideeën op papier. Door gebruik te maken van de speciale methodes en strategieën kunnen we nieuwe concepten bedenken.

5

Bedenken.

Wanneer de ideeën op papier staan is het tijd om te schetsen. We gaan op zoek naar kleuren, lettertypes, beeldmerken, vormen, beeldmateriaal en uitingen die bij jouw boodschap passen.

6

Beslissen.

We leggen een aantal concepten voor en samen met jou gaan we beslissen welk concept het meest geschikt is. We kijken welk concept onderscheidend is, of het de doelgroep aanspreekt en of het goed bij jouw onderneming of organisatie past.

7

Bijwerken.

Met het gekozen concept gaan we vervolgens aan de slag. Bij een grafisch ontwerp gaan we het  gekozen logo, de kleuren, de lettertypes, de beeldmerken, vormen en beeldmateriaal vormgeven tot een volledige huisstijl of campagne. Bij een website gaan we het gekozen ontwerp en de indeling  omzetten naar een werkende website.

8

Bevestigen.

Wanneer de huisstijl of campagne klaar is, volgt een laatste controle en kunnen we de laatste puntjes op de i zetten. Een website wordt getest op diverse mobiele telefoons en tablets en wordt bekeken met Safari, Firefox, Internet Explorer en Google Chrome.

9bekronen-2

Bekronen.

Ten slotte de kroon op het werk. Drukwerk wordt drukklaar gemaakt en naar een drukkerij of online drukker gestuurd. Een website wordt klaargemaakt voor de officiële lancering en gepubliceerd op een moment naar keuze.